გაკვეთილის გეგმები
შეფასება:
(მოსწავლის შეფასების რუბრიკები, თვითშეფასების და ურთიერთშეფასების სქემა თან ერთვის გეგმას)
განმავითარებელი-სიტყვიერი კომენტარით;
განმსაზღვრელი შეფასება შეფასების რუბრიკების გამოყენებით.
(დანართი№1)
შეფასების რუბრიკები
ჰოლისტური შეფასების სქემა
(წყვილებში მუშაობა - ინტერნეტში ჩართული კომპიუტერების დახმარებით)
გაკვეთილი“ მოგზაურობა ხელოვნების სამყაროში „
(დანართი№2) .
მოსწავლის ინდივიდუალური შეფასება ( 10 ქულიანი რუბრიკა)
VI კლასი ხელოვნება
წყვილი N ....... შეფასება
რეკომენდაცია ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
წყვილი შეაფასეს ; 1. --------------2. -------------- 3. ---------------
გაკვეთილის რეფლექსია
ჩატარების თარიღი:22.05.2019
მასწავლებელი: თამარ ბაშელეიშვილი
კლასი: მეექვსე
საფეხური: დაწყებითი
ტიპი: ხელოვნების გაკვეთილი
საგანი / ინტეგრირებული საგნები: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება/ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები(ისტ)
თემა: მოგზაურობა ხელოვნების სამყაროში ( იტალია, საფრანგეთი, ეგვიპტე)
დრო: 45 წთ.
1. რამ განაპირობა შერჩეული ტიპის გაკვეთილის ჩატარება?
გაკვეთილის ჩატარება განაპირობა სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში შესწავლილმა თემებმა, კერძოდ, სახელმძღვანელოს სტრუქტურამ (ავტორები: ა.კლდიაშვილი, ნ.ღაღანიძე, თ.ჯაყელი), რადგან ის აგებულია მსოფლიოს 12 დიდი საინტერესო ქალაქის ირგვლივ და ეხება მათ არქიტექტურულ ღირსშესანიშნაობებს, ამ ქალაქების მუზეუმებს მათში დაცული ხელოვნების ნიმუშებს, ამ ქალქებში მოღვაწე ხელოვანებს და მათ შემოქმედებას. ყველა თავის ბოლოს, შემაჯამებელი გაკვეთილის თემატურად მოსდევს „მოგზაურობა ხელოვნების სამყაროში“ რომელიც ამ თავში შესწავლილ ქალაქებს და მის ღირსშესანიშნაობებს ეხება და მისი მიზანია მოსწავლეს განუვითაროს: სხვადასხვა ეპოქისა და ქვეყნის თავისებურებათა გაცნობიერების უნარი; ხელოვნების ნაწარმოების დამოუკიდებლად მოძიებისა და ანალიზის უნარი; ჯგუფური მუშაობისა და საპრეზენტაციო უნარები. ისტ-ის გამოყენებით კი მოსწავლეებს შეუძლიათ დამოიკიდებლად ხელოვნების გაკვეთილიზე ვიზუალური მასალის მოძიება და რესურსების შექმნა და გამოყენება. მეექვსე კლასის მოსწავლეები აგრეთვე სწავლობენ ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს, კლასი ამთავრებს დაწყებით საფეხურს და ისტ-ის შესწავლას, მოსწავლეები სწავლობენ ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენებას ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს და სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენებას კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების ინტეგრაცია ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებთან, რადგან ისტ-ის გამოყენება ხელს უწყობს ეროვნული სასწავლო გეგმის შდეგების მიღწევას და შემოქმედებითობისა და ინოვაციური მიდგომების განვითარებას, რაც ძალზე მნიშვნელოვანია პრობლემებზე დაფუძნებული კონსტრუქტივისტული საკლასო გარემოს შესაქმნელად. გამომდინარე აქედან, ლოგიკურია ხელოვნებისა და ისტ-ის ინტეგრირება. გარდა ამისა, გაკვეთილების დაგეგმვისას , ყოველთვის ვითვალისწინებ ასაკობრივ შესაძლებლობებს, ამიტომ ვცდილობ საგანთა ინტეგრაცია გაკვეთილებზე მათთვის სახალისო და აუცილებელი გახდეს.
2. რა სარგებელი მიიღეს გაკვეთილზე დამსწრე კოლეგებმა? მოსწავლეებმა?
ამ გაკვეთილით მოსწავლეებმა შეძლეს არსებული ცოდნის გააქტიურება; გამოვუმუშავდათ სხვადასხვა ეპოქისა და ქვეყნის თავისებურებათა გაცნობიერების უნარი
ინტერაქტიული რესურსის გამოყენებით კითხვა პასუხის შედეგად; პრეზენტაციაზე მუშაობა ინტერნეტში ჩართული კომპიუტერების გამოყენებით-ხელოვნების ნაწარმოების დამოუკიდებლად მოძიებისა და ანალიზის უნარი; წყვილური მუშაობისა უნარი. შეძლეს ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს. წარმოადგინეს თავიანთი შექმნილი რესურსები, განივითარეს საპრეზენტაციო უნარები და შეაჯამეს გაკვეთილზე მიღებული ინფორმაცია მოსწავლეებმა გააკეთეს დასკვნები შესწავლილ საკითხებთან დაკავშირებით. შეძლეს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის, რის შედეგადაც განუვითარდათ შემდეგი უნარები:
❖ ციფრული წიგნიერება
❖ კომუნიკაცია
❖ მხატვრული ნაწარმოების ანალიზი
❖ არგუმენტირებული მსჯელობა და დაკვირვების უნარი
❖ პასუხისმგებლობა
❖ პრეზენტაცია
❖ თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება
ვფიქრობ, ჩემი კოლეგებისთვის საინტერესო იყო:
გაკვეთილზე ჩემ მიერ - სწორად დაგეგმილი ესგ-ესთან შესაბამისობაში მყოფი მიზანი, სწორად შერჩეული სწავლების სტრატეგიები, მიზანთან შესაბამისი მრავალფეროვანი რესურსები, კეთილგანწყობილი, თანამშრომლობაზე დაფუძნებული სასწავლო გარემო, გამოყენებული თანამედროვე ტექნოლოგიები, კოლეგებს უჩვენებს იმ გზას, როგორ შეიძლება შევქმნათ სასწავლო რესურსები და ისევ ამ მაასალაზე დაყრდნობით ვამუშაოთ მოსწავლეები ჯგუფურად და გავუაქტიუროთ წინარე ცოდნა . გაკვეთილი ატარებდა გამოყენებით პრაქტიკულ ხასიათს, როგორც დიდაქტიკური, ასევე საგნობრივი კომპეტენციის.
3. იქნა თუ არა მიღწეული მიზანი?
მიმაჩნია რომ, მივაღწიე გაკვეთილის მიზანს, ჩემი გაკვეთილის მიზანი იყო:
1. მოსწავლეს გამოვუმუშაოთ სხვადასხვა ეპოქისა და ქვეყნის თავისებურებათა გაცნობიერების უნარი;
2. ხელოვნების ნაწარმოების დამოუკიდებლად მოძიებისა და ანალიზის უნარი;
3. წყვილური მუშაობისა და საპრეზენტაციო უნარები;
4. მოსწავლემ შეძლოს ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
5. მოსწავლემ შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
გაკვეთილის მიზანი ინტერაქტიული მეთოდების გამოყენებით ეტაპობრივად განხორციელდა: კითხვა-პასუხისას გავაქტიურე არსებული ცოდნა, მოსწავლეებს გამოვუმუშავე სხვადასხვა ეპოქისა და ქვეყნის თავისებურებათა გაცნობიერების უნარი; პრეზენტაციაზე მუშაობისას ინტერნეტში ჩართული კომპიუტერების გამოყენებით მოსწავლეებს განუვითარდათ ხელოვნების ნაწარმოების დამოუკიდებლად მოძიებისა და ანალიზის უნარი; წყვილური მუშაობისა უნარი, შეძლეს ისტ-ის ეფექტურად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს. პრეზენტაციისას და გაკვეთილის შეჯამებისას მოსწავლეებმა შეძლეს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის. განივითარეს საპრეზენტაციო უნარები. მოსწავლეებმა გააკეთეს დასკვნები შესწავლილ საკითხებთან დაკავშირებით. ყოველივე ამის გათვალისწინებით, მიმაჩნია რომ მივაღწიეთ გაკვეთილის მიზანს და გავედით საგნების შედეგებზე:
შედეგი (ე. ს გ) - კავშირი ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება:
ს.გ.VI.5. მოსწავლეს შეუძლია დაგეგმოს და შეასრულოს სხვადასხვა სახის სამუშაო.
• ამოცანის სპეციფიკიდან გამომდინარე განსაზღვრავს სამუშაოს თანმიმდევრობას;
• მონაწილეობს ერთობლივი შემოქმედებითი და საორგანიზაციო გადაწყვეტილების მიღებაში;
• ანაწილებს ფუნქციებს შესასრულებელი სამუშაოს მიზნიდან გამომდინარე;
• განსაზღვრავს სამუშაოს შესრულების სავარაუდო დროს;
ს.გ.VI.6. მოსწავლეს შეუძლია გუნდში მუშაობა შემოქმედებითი და საორგანიზაციო პრობლემების გადასაჭრელად.
∙ ანაწილებს გუნდში ფუნქციებს/მოვალეობებს;
∙ ითვალისწინებს და იყენებს გუნდელის/ების შესაძლებლობებს;
∙ ითხოვს დახმარებას და თანამშრომლობს სხვებთან კონკრეტული შემოქმედებითი პრობლემის გადაჭრისას.
ს.გ.VI.8. მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის საშუალება.
• გამოთქვამს აზრს ავტორის ჩანაფიქრის შესახებ;
• საუბრობს ნამუშევრის შინაარსზე;
• საუბრობს ინფორმაციაზე, რომელიც მიიღო სპექტაკლიდან, ფილმიდან, ფერწერული/გრაფიკული ნამუშევრებიდან, წიგნის ილუსტრაციებიდან.
ს.გ.VI.10. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშები ისტორიულ, რელიგიურ და სოციალურ კონტექსტთან.
∙ ამოიცნობს სხვადასხვა კულტურათა ხელოვნების ცნობილ ნიმუშებს;
∙ ასახელებს ცნობილი არქიტექტურული ძეგლების შექმნის მიზეზებს (პირამიდები, ჩინეთის კედელი, ცათამბჯენების და სხვ.);
∙ მსჯელობს, როგორ აისახება სოციალური, ისტორიული და რელიგიური კონტექსტი ხელოვნების ნიმუშის ვიზუალურ მხარეზე.
ს.გ.VI.11. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსი ისტორიასთან და კულტურასთან.
∙ ვიზუალური დეტალების მიხედვით (ნივთები, ტანსაცმელი, შენობები, ტრანსპორტი) ამოიცნობს, რომელი ეპოქა და კულტურაა ასახული ნაწარმოებში;
∙ იკვლევს რომელიმე ისტორიულ მოვლენასთან დაკავშირებულ ხელოვნების ნიმუშებს;
ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები :
ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
∙ აუდიტორიის მოთხოვნების და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალისწინებით, ამზადებს პრეზენტაციას საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
∙ გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის;
∙ ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიანად კომბინირებას მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შექმნისას;
∙ იყენებს ისტ-ს კანონზომიერების აღმოჩენისას და კანონზომიერების შექმნისას, მათ შორის სხვადასხვა სასწავლო დისციპლინებში ან/და რეალურ ვითარებაში .
ის ტექნ. VI.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში
∙ ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში (მაგალითად: მონაცემთა ბაზა, ინტერნეტი, ფაილების სისტემა, ფაილი) ძიებისას, ადარებს სხვადასხვა ციფრულ საშუალებას. აფასებს და მსჯელობს ერთი საშუალების უპირატესობებზე მეორესთან შედარებით;
∙ ინფორმაციის და ციფრული მასალის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებული საძიებო სისტემების შესაძლებლობებს: ფლობს საძიებო სისტემის მაღალი დონის შესაძლებლობებს და საძიებო ფრაზების სინტაქსს. აფასებს და მსჯელობს ერთი სისტემის უპირატესობაზე მეორესთან შედარებით;
ის ტექნ. VI.4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისათვის და თანამშრომლობისათვის
∙ იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის შესაქმნელად;
∙ იყენებს ისტ-ს ავტორებთან და ექსპერტებთან საკომუნიკაციოდ ციფრული ინფორმაციის მოსაძიებლად, ციფრული მასალის შესაქმნელად და მისი ხარისხის გასაუმჯობესებლად;
4. რა შეიცვლება თქვენი და თქვენი კოლეგების პედაგოგიურ პრაქტიკაში ამ გაკვეთილის ჩატარებით?
გაკვეთილის დასრულების შემდეგ კიდევ ერთხელ დავრწმუნდი რომ ჩემს მიერ დაგეგმილმა სამოდელო გაკვეთილი იყო საინტერესო არა მხოლოდ ჩემი მოსწავლეებისათვის , არამედ დამსწრე კოლეგებისთვისაც, ამას ადასტურებს გაკვეთილის ბოლოს ჩვენი საუბარი იმის შესახებ, რამდენად მნიშვნელოვანია მსგავსი ტიპის გაკვეთილების ჩატარება სკოლაში. ჩატარებულმა გაკვეთილმა დამანახა, რომ: მოსწავლეებმა ისტ-ის გამოყენებით გაიფართოვეს თვალსაწიერი, გაიღრმავეს ხელოვნების გაკვეთილზე შესწავლილი ქვეყნების ღირსშესანიშნაობების შესახებ ცოდნა, გამოუმუშავდათ სხვადასხვა ეპოქისა და ქვეყნის თავისებურებათა გაცნობიერების უნარი; გაეზარდათ ორივე საგნის მიმართ ინტერესი; გამიჩნდა მოტივაცია ხშირად დავგეგმო და ჩავატარო მსგავსი ტიპის გაკვეთილები. გაკვეთილი დაგვეხმარება მე და ჩემ კოლეგებს მომავალში გავითვალისწინოთ მიღებული გამოცდილება და გავიუმჯობესოთ პედაგოგიური პრაქტიკა. ჩემი თვითშეფასება და საკუთარი პროფესიული ციკლის რეფლექსია, უწყვეტ და ინტესიურ მიდგომას საჭიროებს, რომლის საბოლოო მიზანი მოსწავლეთა მიღწევების გაუმჯობესებაა. სწორედ ამიტომაც ფიქრი ჩემ პროფესიულ განვითარებაზე ყოველდღიური სამუშაო პრაქტიკის ნაწილია, რომელიც ორიენტირებულია მოსწავლეზე და სწავლა-სწავლების პროცესის გაუმჯობესებაზე სკოლაში.
5. სასწავლო პროცესის კონკრეტულად რა მხარეებს განავითარებს/პრობლემების დაძლევას შეუწყობს ხელს და როგორ ჩატარებული გაკვეთილი?
ამ გაკვეთილმა ხელი შეუწყო მოსწავლეთა მოტივაციის ზრდას. ისტ-ის გამოყენებით შევქმენი უფრო მდიდარი, მრავალფეროვანი და დინამიური სასწავლო მასალა მისი საშუალებით გაკვეთილი გახდა ინტერაქტიული. შედეგად, მოსწავლე ინფორმაციის პასიური მიმღები კი არ იყო , არამედ მათ თავად შეძლეს გამოემუშავებინათ სხვადასხვა ეპოქისა და ქვეყნის თავისებურებათა გაცნობიერების უნარი, შექმნეს რესურსები და წარადგინეს პრეზენტაცია, რითაც განუვითარდათ კომუნიკაციისა და პრეზენტაციის უნარები. ყოველივე ეს კი სრულად შეესაბამება სასწავლო პროცესისადმი თანამედროვე, კონსტრუქტივისტურ მიდგომას, რომელიც ითვალისწინებს ცოდნის მიგნებასა და შექმნას თვით მოსწავლის მიერ.
6. რომელი აქტივობები წარიმართა გეგმის შესაბამისად? რომელი ვერ განხორცილდა და რატომ?
გაკვეთილის ყველა აქტივობა დროში მქონდა გაწერილი, ვიცოდი, რომ დროის ლიმიტთან შესაძლებელი იყო შემქმნოდა მცირე პრობლემა, ეს გამოიკვეთა კიდეც საგაკვეთილო პროცესში, მიუხედავად იმისა რომ ყველა ჩვენი აქტივობა განვახორციელეთ , უმჯობესი იყო პრეზენტაციისთვის შედარებით მეტი დრო გამომეყო , მართალია მოსწავლეებმა შეძლეს სრულად ეჩვენებინათ წყვილური მუშაობის დროს შესრულებული დავალება, მაგრამ პრეზენტირებისას მათი საუბარი მცირე პერიოდს მოიცავდა. გამოჩნდა ის საკითხიც, რომელიც მე მაძლევს ვიფიქრო როგორ გავაუმჯობესო ჩვენი სასწავლო პროცესი, ეს არის მოსწავლეთა ჩართულობაზე მეტი მუშაობა, მართალია გაკვეთილი ინტერაქტიული იყო და ყველა მოსწავლე სხვა და სხვა აქტივობების დროს ჩართული იყვნენ გაკვეთილში, წყვილური მუშაობის დროს მომეჩვენა, რომ თანაბრად არ იყვნენ დატვირთული ამას ხელი შეუწყო იმანაც რომ წყვილები თითო კომპიუტერთან მუშაობდნენ , რის შედეგადაც გამოიკვეთენ ლიდერები.
7. რომელ კომპონენტში იყო გაკვეთილი ყველაზე წარმატებული და რატომ?
მიმაჩნია რომ, გაკვეთილი ყველაზე წარმატებული იყო სიღრმისული წვდომის ფაზაზე, მოსწავლეები მუშაობდნენ წყვილებად ,იყვნენ უფრო მეტად დამოუკიდებლები, თვითდაჯერებულები და მოტივირებულები, აღიჭურვენ პასუხისმგებლობის გრძნობით, რადგან თვითონ ქმნიდნენ რესურსებს და აკეთებდნენ პრეზენტაციას თვაიანთი რესურსებისას.
მთლიანობაში გაკვთილისათვის უმნიშვნელოვანესი იყო ის, რომ იგი სცილდებოდა სასწავლო პროგრამას და გათვლილი იყო ინტეგრირებული საგნების ცოდნის ეფექტურად გამოყენებაზე , ასევე გამჭოლი კომპეტენციის (ციფრული კომპეტენცია) განვითარებაზე . ჩემ მიერ დაგეგმილი ყველა აქტივობა, საწყისის იღებდა გაკვეთილის მიზნიდან, ესგ-დან, რომელიც გვაძლევს საშუალებას საგაკვეთილო პროცესში გამოვიყენოთ ალტერნატიული მეთოდები , კერძოდ :
❖ ვიზუალიზაცია
❖ გონებრივი იერიში
❖ ინდუქცია
❖ დედუქცია
❖ წყვილებში მუშაობა
❖ პრეზენტაცია
❖ კითხვა-პასუხი
❖ თვითშეფასება
ვფიქრობ, მრავალფეროვანი მეთოდების არსებობამ, ხელი შეუწყო მოსწავლეებს უკეთ გაეაზრებინათ შესწავლილი მასალა, ისინი ხალისით იყვნენ ჩართული აქტივობებში, რითაც გაეზარდათ მოტივაცია ორივე ინტეგრირებული საგნის მიმართ, იგრძნობოდა უკუკავშირი.
8. რა საჭიროებს გაუმჯობესებას და როგორ?
სამომავლოდ აუცილებლად შევიტანდი ცვლილებას:
გავზრდი პრეზენტაციის დროს - (თითოეულ წყვილს ორი წუთი ჰქონდა, შემდეგ მთელ კლასს ორი წუთი პრეზენტაციების შესაჯამებლად) ვფიქრობ საჭიროა პრეზენტაციის დროს მომატება რადგან მოსწავლეებმა უფრო ამომწურავად წარადგინონ პრეზენტაცია.
9. რას გავითავლისწინებ მომავალში გაკვეთილის მომზადებისას?
გავითვალისწინებ გაკვეთილზე მიღებულ გამოცდილებას, შვეცდები ზუსტად გავთვალო აქტივობების დრო, რათა უფრო ამომწურავად მოახდინონ მოსწავლეებმა პრეზენტაციის წარდგენა. მეტ ყურადღებას გავამახვილებთ წყვილური მუშაობის დროს ფუნქციების განაწილებაზე, რითაც ხელს შვუწყობ მოსწავლეთა თანაბარ ჩართულობას.
Комментарии
Отправить комментарий